Dezynfekcja czyli odkażanie jest to postepowanie mające doprowadzić do zniszczenia drobnoustrojów oraz ich form przetrwalnikowych na przedmiotach i powierzchniach użytkowych. Postępowanie odkażające skórę, błony śluzowe i rany nazywane jest antyseptyką. Higieniczne utrzymanie czystości nazywane też sanityzajcą to proces eliminacji możliwie największej liczby mikroorganizmów z przedmiotów codziennego użytku oraz powierzchni otaczających nas na co dzień.

Wiadomości

Raport zamknięcia targów CMS Berlin 2013

1381764750


Branża utrzymania czystości zdobywa punkty z innowacji, zrównoważonego rozwoju i projektowania.

                                           
Rekordowa liczba wystawców i zwiedzających na terenach wystawowych w Berlinie.


Berlin , 30 września 2013 - CMS Berlin, międzynarodowe targi utrzymania czystości, dobiegły końca a rekordowa liczba wystawców i zwiedzających potwierdziła rolę tej imprezy jako wydarzenia wiodącego dla europejskiego sektora tej branży. Od 24 do 27 września, 361 wystawców z 20 krajów ( w roku 2011 : 354/19 ) zaprezentowało szeroki wachlarz produktów, systemów i metod pracy. W ciągu czterech dni około 16.500 gości z 65 krajów     ( w roku 2011 : 15500 /60 ) odwiedziło targi, to ponad siedem procent więcej niż podczas ostatniej edycji. Obszar wystawienniczy Targów obejmował 24.700 metrów kwadratowych. Międzynarodowy Kongres CMS mógł świętować udany debiut. Pod hasłem "Trwały rozwój sektora czystości" około 200 przedstawicieli kadry kierowniczej z branży, z całego świata debatowało na ten temat w kontekście globalnym.


Ingrid Maass, dyrektor ds. operacyjnych w Messe Berlin GmbH w wypowiedzi dla mediów mówił, że: "Zaprezentowany wysoki poziom innowacyjności produktów i rozwiązań gwarantuje, że branża czystości z łatwością może sprostać wyzwaniom rynku. Podczas Targów skupiono się na problemach takich jak zrównoważony rozwój branży i związane z nim aspekty ekologiczne i ekonomiczne, jak również na zagadnieniu dobrego projektu. Tematy poruszane na pierwszym Międzynarodowym Kongresie CMS, zostały trafnie dobrane w świetle wyzwań stojących przed przemysłem na zglobalizowanym rynku.”


Tendencje i perspektywy
Producenci środków czyszczących kładą coraz większy nacisk na aspekty ekologiczne produktów wytworzonych z odnawialnych źródeł energii. Ekologiczne surowce roślinne zaczynają zastępować w procesie produkcyjnym środki chemiczne. Producenci i dystrybutorzy coraz częściej uwzględniają rosnącą rolę i możliwości w zakresie wykorzystywania technologii smartfonów i tabletów i oferują coraz więcej aplikacji, które klienci mogą wykorzystywać, aby dowiedzieć się więcej na temat oferty, złożenia zamówienia lub uzyskania porady na temat stosowania danego produktu. Rozwiązania informatyczne odgrywają coraz większą rolę również w zakresie sprzętu i urządzeń do utrzymania czystości. Można to traktować jako potwierdzenie słuszności powstania
APLIKACJI DO AUTOMATYCZNEGO WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY HANDLOWEJ dostępnej na naszym portalu. Zaprezentowane podczas Targów CMS 2013 udoskonalenia maszyn i urządzeń mają na celu ułatwienie użytkownikom przeprowadzania usług czyszczenia w jeszcze bardziej efektywny sposób. Rozwiązania te przynoszą użytkownikom również wymierne efekty w postaci zmniejszenia kosztów świadczonych usług. Co więcej, przyczyniają się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko.


Sponsorzy: "Oczekiwania przekroczone"
CMS 2013 zostały zorganizowane przez Messe Berlin GmbH. Następujące organizacje zawodowe sponsorami tej imprezy dwa razy do roku: Federal Cleaning Trades Association (BIV), Bonn, VDMA Cleaning Systems Trade Association, Frankfurt i Przemysłowe stowarzyszenie Higieny i Ochrony Powierzchni (IHO), Frankfurt. Wyżsi rangą członkowie powyższych organizacji wyrazili następujące komentarze na temat targów:


Dieter Kuhnert, Prezes Zarządu Federal Cleaning Trades Association (BIV): "Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu CMS, który przekroczył nasze oczekiwania. Znacznie wzrosła frekwencja gości. Udało nam się zrealizować nasz cel, przyciągnięcia jeszcze większej liczby gości zagranicznych. Również wystawcy byli niezwykle  usatysfakcjonowani. Wracając do domu jesteśmy bardziej niż zadowoleni i czekamy na CMS 2015"


Markus Asch, Przewodniczący Cleaning Systems Trade Assoociation w VDMA: "Liczne pozytywne reakcje zarówno odwiedzających jak i wystawców były potwierdzeniem, że CMS jest znakomitą platformą wymiany pomysłów i doświadczeń. Pierwsza edycja Kongresu CMS  w zakresie inżynierii została uznana za wydarzenie roku 2013"


Frank Vancraeyveld, prezes i członek zarządu IHO: "Przedstawiciele firm należących do IHO bardzo zadowoleni ze sposobu organizacji targów. Niezliczona ilość odwiedzających,  żywe zainteresowanie naszymi innowacjami, jakością produktów, możliwość nawiązania wielu nowych kontaktów biznesowychwszystkie te rzeczy, charakteryzują sukces CMS. Co więcej dał się zauważyć  wzrost liczby partnerów biznesowych z zagranicy, do którego w dużej mierze przyczynił się Międzynarodowy Kongres CMS"


Wystawcy osiągnęli swoje cele
Zapytani  o główne cele uczestnictwa w targach, wystawcy wspominają promowanie swojej firmy i jej wizerunku , utrzymanie istniejących relacji biznesowych i nawiązanie nowych kontaktów z określonymi grupami odbiorców. Do celów tych należała również promocja nowych produktów. W większości przypadków te cele zostały osiągnięte. Mimo, że podpisanie umów handlowych nie było głównym celem wystawców to więcej niż 40 procent z nich dokonało transakcji handlowych przed zakończeniem imprezy. Ogólnie rzecz biorąc, ponad 80 procent wystawców stwierdziło, że jest zadowolonych z uczestnictwa w targach. Dla 85 procent wystawców ocena targów wahała się od "zadowalająca" do "bardzo dobra". 92 procent wystawców stwierdziło, że ogólnie są zadowoleni z ich udziału w targach. Prawie wszyscy zapewnili , że poleciliby CMS innym firmom. Co więcej podczas badania zadeklarowali chęć udziału w kolejnej edycji targów.

 

Osoby decyzyjne wśród odwiedzających targi
Odwiedzający targi reprezentowali następujące sektory: usługi, handel, przemysł, instytucje publiczne, hurtownie i eksport. 85 procent gości zagranicznych pochodziło z Europy, a 15 procent z innych części świata. Odnotowano wzrost liczby odwiedzających odpowiedzialnych za biznesowe działania decyzyjne, 74 procent z nich (2011 : 63 procent) stanowili kierownicy wyższego szczebla. 69 procent odwiedzających pełni w swoich firmach istotne funkcje w działach zakupów oraz zamówień publicznych. Ponad 97 procent wszystkich odwiedzających oceniło wyniki swoich handlowych wizyt na targach jako pozytywne. W szczególności zwrócili uwagę na stworzone na targach dobre warunki biznesowe do podjęcia współpracy z producentami. Dwie trzecie odwiedzających targi zdołało nawiązać nowe kontakty handlowe. Taka sama ilość odwiedzających spodziewa się kontynuacji rozpoczętych na targach działań biznesowych. (92 procent) uczestników bardzo pozytywnie oceniło zaprezentowane na targach produkty, a 81procent doceniło innowacyjność produktów i usług. Prawie wszystkie osoby z branży stwierdziły, że polecą odwiedzenie CMS swoim partnerom biznesowym. 90 procent zapowiedziało swój udział w kolejnej edycji. Ponad 97 procent gości było na ogół zadowolonych z wizyty na tegorocznych targach. 88 procent odwiedzających targi pozytywnie ocenia zarówno sytuację gospodarczą branży jak i jej perspektywy na przyszłość.


WSTECZ
Facebook